Praktijk voor Remedial Teaching

Even voorstellen

Mijn naam is Wendy Robben en ik werk sinds 1997 in het onderwijs. In de eerste tien jaar heb ik ervaring opgedaan als leerkracht, zowel in de onder- als bovenbouw, in het primair onderwijs. Ik heb altijd een sterke affiniteit gehad met het werken met kinderen die een specifieke ondersteuningsbehoefte hebben, wat ik als een waardevolle uitdaging beschouw.

Omdat ik meer voor een grotere groep leerlingen wilde betekenen, ben ik acht jaar intern begeleider geweest.

Wendy robben Ikbegrijphet Remedial teaching praktijk Hilvarenbeek

Sinds 2015 vervul ik de functie van coördinator Passend Onderwijs, waarin ik nauw betrokken ben bij het Nieuwkomersonderwijs, onderwijs aan meer- en hoogbegaafde leerlingen, verantwoordelijk ben voor de ondersteuningsstructuur binnen een schoolbestuur, samen met andere deskundigen binnen een ondersteuningsteam ondersteuning vorm geef. Hulpvragen op zowel school-, groeps- als leerling niveau worden beantwoord en leerkrachten handvatten krijgen zodat leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen binnen de basis -en extra ondersteuning van een school.

Gevoelige kinderen hebben een speciaal plekje in mijn hart. De afgelopen jaren heb ik me zeer verdiept in deze groep kinderen. Sinds 2007 volg ik zelf meditatielessen, daarnaast heb ik verschillende mindfulness cursussen gevolgd.